1. 1. 2013.

Intervju Ian Gillan: o Jon Lordu, novom albumu...

Intervju sa Ian Gillanom za 100% Rock Magazine, 28. decembar 2012.
autor: Shane Pinnegar



Svet muzike je izgubio velikog čoveka, Jon Lord nas je napustio ove godine.

Da Jon je bio izuzetan karakter, divan. Mislim, znate on nije bio u Deep Purple već deset godina ali smo i dalje bili bliski. Bio je... svi smo se ugledali na njega. Bio je u bendu kada smo Glover i ja došli '69. i imao je puno... bio je veseo tip, veoma bistar, izuzetan smisao za humor, ali imao je i težu stranu.

Kada smo dobili vest bili smo u Nadhville-u snimali smo novi album, nije da nismo očekivali takvu vest ali bio je to jak udarac za nas. Sve se odjednom stišalo, onda smo počeli da se prisećamo dobrih vremena provedenih sa njim. Njegov duh je prisutan na novom albumu u muzici. Sećam se da sam napisao rečenicu u tom trenutku “Souls having touched are forever entwined”(Duše su se dodirnule i zauvek upetljale). Sada je deo jedne od pesama.

Ne verujem da će ikada da prestane da bude deo Deep Purple, mislim bilo je dosta uticaja na nas ali njegov... malo rock and roll-a, soul, blues, folk muzike i puno drugih ali njegov doprinos orkestracija kompozicije i jazz-a su duboki, u najmanju ruku.

Njegov Hammond zvuk je bio jedinstven. Imamo ga i dalje sa Don Airey-om tako da to i dalje živi. Bio je pionir u stvaranju tog zvuka, jer je Hammond orgulje spojio sa Marshall pojačalima, to niko pre njega nije uradio. U istom trenutku imao je i jačinu i suptilnost, predivan zvuk.

Idete na turneju sa Journey, kako je došlo do te saradnje?

Ne znam kakve mahinacije su se odigrale da se ta turneja održi, ali sam srećan jer idemo sa Journey jer su oni među najboljim bendovima iz svoje klase. Dobro je imate još jedan dobar bend na turneji, imam dosta poštovanja prema njima. Kada su mi rekli da su oni sa nama pomislio sam: "Ja bih kupio kartu za taj koncert!". Dobar je balans, kontrast muzičkih stilova, mislim da će biti super.

Izraz Classic Rock vam odgovara?

To je kao da nosite spomenik oko vrata. Kao muzičaru kada vas obeleže kao klasični rock bolje je da prestanete da svirate. Nikada nismo voleli etikete koje su nam lepili. Počelo je sa Heavy Metal-om, sa tim baš nemamo veze, stari rockeri, dinosaurusi. Prihvatili smo Classic Rock jer je širok pojam.

Šta možete da nam kažete o novom albumu.

Pa ne puno. Upravo se miksuje. Imamo nov zvuk, nov pravac, osvežili smo se. Snimali smo u Nashville-u ne da bismo otišli u country stil-u nego zbog našeg producenta Bob Ezrin-a. On živi u Nashville-u i ima svoj studio.
Bio je prelep ambijent za snimanje i ima dosta različitosti na albumu. Teško je opisati muziku. Lako je opisati solo izvođače jer ih znate po imenu. Ali sa bendovima svi kao da imaju obavezu da ih stave u određene kategorije. Sa bendom kao Purple samo slušaš šta će sledeće da se pojavi. Nikada nije isto, ne mogu da ga uporedim sa ostalim albumima.

Već sam zaboravio većinu pesama.

Hoćete li svirati nove pesme pre objavljivanja albuma?

Nema šanse, za pet minuta bi bile na you tube-u. I to može da pokvari očekivanja. Nove stvari koje sviramo svake noći su improvizacije na stare stvari.

Neke od pesama Deep Purple izvodi uživo već četrdeset godina, kako uspevate da zvuče uvek sveže?

Odlično pitanje. Reći ću vam šta mi je Pavarotti rekao kada sam nastupao sa njim: "Video sam te kako pevaš "Smoke On The Water" jedno šest puta i uvek je bilo drugačije, kada bih ja to pokušao sa "Nessun Dorma" razapeli bi me. Baš sam ljubomoran zbog toga."

Improvizacija je dosta zabavna, ponekad promenim tekst neke pesme, muzički nekad smo opušteni nekad žestoki. Nekad vas publika inspiriše.


povezane vesti:
David Coverdale u slavu Jon Lord-a VIDEO
Deep Purple koncertno re-izdanje / Jon Lord neobjavljene pesme
Journey na turneji sa Deep Purple i Whitesnake
Deep Purple 26. april 2013
Ian Gillan intervju / Deep Purple glavne zvezde na Emirates Airline Dubai Jazz Festival

Нема коментара:

Постави коментар