16.07.2013.

David Bowie - Valentine's Day #video

David Bowie ne prestaje da nas iznenađuje, svojim četvrtim singlom sa novog 'The Next Day' albuma vraća nas u period kasnih osamdesetih kada je njegova karijera bila više pop orijentisana.
Možda sa manjim budžetom nego prethodni spotovi, "The Valentine's Day" je snimljen u napuštenoj zgradi a Bowie je jedini akter. Režiju potpisuju braća Indrani i Markus Klinko.


povezane vesti:
David Bowie spot sa Gary Oldmanom i Marion Cotillard VIDEO
recenzija: David Bowie - The Next Day 
Drugi singl sa novog David Bowie albuma VIDEO

Avenged Sevenfold detalji novog albuma #vesti #video

Posle premijere naslovne pesme 'Hail To The King' albuma, Avenged Sevenfold su objavili i detalje o novom izdanju. Tri godine posle 'Nightmare'-a novi disk će biti objavljen 27. avgusta. Ovo je prvi album koji je u potpunosti sniman bez bivšeg bubnjara The Rev-a. Posle saradnje sa eminentnim bubnjarem Mike Portnoy-em (ex-Dream Theater, The Winery Dogs) novi član Avenged Sevenfold je Arin Ilejay (poznat po radu sa Confide).

"Hail To The King":

01. Shepherd Of Fire
02. Hail To The King
03. Doing Time
04. This Means War
05. Requiem
06. Crimson Day
07. Heretic
08. Coming Home
09. Planets
10. Acid Rain
Specijalno box-set izdanje


povezane vesti:
"Hail to the King" - Avenged Sevenfold #video #premijera
Avenged Sevenfold 30 sekundi nove pesme #audio
Avenged Sevenfold omot novog albuma #vesti #video

Megadeth sa prijateljima #video

Prošlog petka zajedno na bini su se našli Slash (GUNS N' ROSES, VELVET REVOLVER), Zakk Wylde (BLACK LABEL SOCIETY, OZZY OSBOURNE), Jason Newsted (NEWSTED, METALLICA, VOIVOD), David Draiman (DISTURBED, DEVICE) i Vinnie Paul Abbott (HELLYEAH, PANTERA) i Megadeth. Svi zajedno odsvirali su Thin Lizzy klasik "Cold Sweat".
Svi ovi izvođači su deo ovogodišnjeg Gigantour-a.


povezane vesti:
Megadeth - Build For War/The Blackest Crow AUDIO
Megadeth - Kingmaker AUDIO

Panic! At The Disco - Originalnost! Šta je to? #video

Rock bend iz Las Vegasa Panic! At The Disco nikada nisu bili preterano originalni i uglavnom su pratili trendove u rock muzici, počeli kao klonovi My Chemical Romance šta više reći!

Sa novim albumom 'Too Weird To Live, Too Rare To Die!' (citat Hunter S. Thompsona iz 'Fear and Loathing in Las Vegas') pokušavaju da se priključe struji koju trenutno predvode Fall Out Boy. Prvi singl je "Miss Jackson" (nije obrada Outcast). Izdavač je Fueled By Remen.

All Time Low - "Backseat Serenade" uživo #video

Pop punk bend All Time Low iz Baltimora su snimili nastup u emisiji Guitar Center Sessions. Premijera će biti 19. jula u Americi.
'Don't Panic' - peti album su objavili oktobra 2012. Veliki i aktuelni hit je "Backseat Serenade" koju možete i čuti u uživo verziji.




povezane vesti:
Hopeless Records letnja kompilacija #stream

Soul Asylum: posveta muzici koju volimo #audio

Velikani devedesetih, bend koji nije svirao grunge ali je ipak bio deo tog pokreta, Soul Asylum su i dalje aktivni ali nepravedno i previše zapostavljeni i zaboravljeni.
"Runaway Train" hit koji ih je proslavio i dan danas na listi pesama mnogih radio i tv(muzičkih) stanica koje ne puštaju samo novu muzike. Mnogo dobrih pesama su Soul Asylum napisali i pre i posle tog velikog hita ali samo na radost nas koji i dalje sa nestrpljenjem čekamo njihov nov materijal jer smo kao na drogu navučeni na harmonije koje Dave Pirner stvara.

Na zahtev fanova Soul Asylum će objaviti niz EP-a sa obradama pesama koje vole i koje su njih lično no fun, intendent' na kom će se naći obrade Joy Division "Love Will Tear Us Appart"; The Suicide Commandos "Attacking The Beat" i MC5 "Shakin’ Street".
definisale kao muzičare. Prvi je; '

Dave Pirner pevač je rekao: "Love Will Tear Us Apart je možda i najlepša pesma ikada napisana, neverovatna poezija u tekstu. The Suicide Commandos smo izabrali jer smo iz istog grada (Minneapolis) a gitarista Chris Osgood me je naučio prve akorde, tj. pesme Ramones i bio je veliki uticaj na mene. MC5 su možda i najvažniji punk bend svih vremena, oni su stajali iza svega u šta sam verovao dok sam odrastao a i dalje verujem!"


Jon Lord - Umetnik I Njegovo Delo #jonlord #rip


autor: Ivica Edge Stanković

Govoreći o delu tj. muzičkom nasleđu Jona Lorda trebalo bi krenuti od pojma Hard Rock Muzika. U ovoj skici o radu i delu umetnika o kome je reč treba dotaći i reč umetnost. Možda hard rock muzika nije dovoljno univerzalna i možda ne nudi dovoljno sadržaja da bi se mogla nazvati umetnošću ali je ipak zaokupila pažnju fanova čitavog sveta – ta pažnja se meri milionima ljudi širom sveta. Iako u izvesnom smislu u toj muzici postoje konstruktori, građevinari, a cigle su samo delo stotina predanih fanova, kolekcionara, kojih ima vec 40-ak godina i koji pažljivo istražuju i čuvaju pojedinosti  o ovoj muzičkoj pojavi – Jon Lord je definitivno jedan od najznačajnijih i najvažnija ličnost ovog pravca …

Jon Lord u hard rocku je prepoznatljiv po tonu svog instrumenta – kao virtuoz prepoznatljiv je u granicama dozvoljenih varijacija. Iako je boja tona krajnje lična stvar i razlikuje se od muzičara do muzičara svrha izdvajanja Jona Lorda je u “razlozima” izražajnosti , jačini tona (Bach On To This)…
Težeći da spoji funkcionalnost Bach-a kroz hard rock izražavanje i liriku Tchaikovskog , fleksibilnost Lordovih tona u solo izražaju je primer svesnog i namerno lepog i prijatnog. Sve to opet pomešano sa Bluesom i Jazzom - dobija se gradivni materijal koji ga je odvajao od ostalih svojih kolega (Lazy – Deep Purple). Ritmički puls njegovih tema kroz solo deonice, intonativna visina (varijacije koje su dozvoljene samo kada je u pitanju pentatonska lestvica i blue note, osnovni ritam), doneli su melodijske fragmente koje je lako zapamtiti i pevušiti. U pesmama koje su zaostavština Deep Purple ako se sagledava visina tona kojom se izražavao Jon Lord – konkretno zvučanje tonova tj. dinamika – menjaju se za vreme njihovog trajanja tako da ne postoji dislociranost nego se po školskim  pravilima ide od piano do forte  - sve to ukazuje na Lordovu veštinu i umeće  kao improvizatora (Wring That Neck-Live – Deep Purple). Definitivno jedno je prisutno u muziciranju Jona Lorda – nije najvažnija stvar koje će tonove odsvirati  već kako će ih odsvirati (Speed King-Live – Deep Purple).

Instrumentacija tj. instrumentalna muzika i njena osnovna harmonska načela i formalne strukture kod Jona Lorda su spoj klasičnog obrazovanja i bluesa. Spojeno kao jedinjenje ti muzički kombinovani elementi i princip varijacije nisu podlegli dokazivanju samosvojnog  šematizma da se ide ispred drugih već je došla do izražaja vezanost za grupu (Paice Ashton Lord) tj. identifikacija sa idejom i ostalim članovima. Ovaj osećaj poistovećivanosti će se osećati i na solo radovima gde je “podredjen” gostima (Anni-Frid Lyngstad / Sissel Kyrkjebø / Sam Brown…)

Ali da se vratimo prethodno napisanom: solistički prostor ovog umetnika je definitivno primer podređenosti muzičkom tekstu. I kada ideju predstavlja kao ritmičku predstavu tonova, kontrola nad svakom frazom, munjevita izražajnost koja ni u jednom taktu ne prelazi u tehnicki egzibicionizam (Bouree), predivne muzičke ideje i zaobljenost (a ne prostranstvo inspiracije)– to je Jon Lord! Kada je u solo radovima (ili kao) gost imao pevačice pored sebe, do izražaja je dolazila lepršavost tonova i radzragane igre tonovima, neobavezne ali prisutne u glavi slušalaca za dalje pevušenje (Stop – Sam Brown). Široki i prijatni tonovi kojima se Jon Lord uvek vraćao (Pictured Within’) ili kompozicija koja melodičnim tempom označava skretanja ka klasičnom obrazovanju (Gigue) su nezaobilani deo njegove muzičke ličnosti. Kako god – Lordova smirena elegancija nikada nije zasmetala razuzdanoj agresivnosti Lord hard rock orguljaša I obrnuto  – naprotiv, taj kontrast predstavlja ovog muzičara umetnikom!

A opet (Hoochie Coochie Men) blues kao ogoljena suština ili povratak korenima (Artwoods) sa muzičarima sličnim sebi i nikako autoritativno muziciranje nego sa bendom - a opet sa podjednako razvijenim osećajem za ritam i melodiju i aranžmane – je još jedan stepenik u skici predstavljanja Lorda kao umetnika.

Ukratko: tehničko majstorstvo i način muzičkog izražavanja su Lorda dovele u red rock velikana koji je posedovao najveći talenat – da iza sebe ostavi muziku  - muziku punu slobode potkrepljenu klasičnim harmonskim , ritmičkim i melodijskim rešenjima – koji su zapravo slikanje tonovima – a ne muzička slika.   Drugim rečima: Lord je jedan veliki romantičar u duši koji se odlično snašao u punoj slobodi svoje maštovitosti.
Kako god – moderna rock muzika ima sreću da poznaje rad i delo Jon Lorda – ako je dovoljno za definiciju o njegovom umeću i muzičkoj zaostavštini!