Seven Four Entertainment/Republic
2012
Soundgarden
albumom King Animal pokušavaju da povrate
svo zasluženo poštovanje obožavatelja koji ih godinama nestrpljivo čekaju.
Album otvara prvi singl simboličnog naziva Been Away
Too Long, pesma koja baš i ne
reprezentuje sam pravac kojim se ovaj bend kretao u svojoj muzičkoj karijeri.
Non-State
Actor dosta podseća na mračni
Superunknown album iz 1994 godine koji je i poslužio kao osnova celog King
Animal. Treća pesma By Crooked Steps,
dosta orginalnija od prve dve je u Pearl Jam maniru što je možda i zasluga
bubnjara Matt Camerona koji je posle raspada Soundgarden prešao ali i dalje
svira u Pearl Jam.
Bones
Of Birds deluje kao
potencijalni singl, pomalo podseća na legendarni Black Hole Sun, a čak je dodat
i klavir čitavoj atmosferi.
Black
Saturday se izdvaja
sa albuma kao možda koncertni hit zbog pevljivog refrena, a tu je i akustična
gitara i duvačka sekcija u pozadini. Ova pesma se izdvaja kao najinteresantnija
na albumu.
Izlet u pop vode koje nisu
nepoznate pevaču Chriss Cornellu se veoma osećaju u Halfway There koja možda i služi kao protivteža ostalim teškim
gitarskim numerama.
Vrhunac ovog albuma je Worse Dreams, sa kratkim refrenom koji
se provlači više puta, bez pretenciozne gitarske solaže i odličnim haotičnim
završetkom, definitivno pesma koja najviše podseća na stari Soundgarden.
Soundgarden nikada nisu dostigli
popularnost kao neki bendovi Seattle scene, Nirvana, Pearl Jam i Alice in
Chains koji i dan danas imaju kultni status kao tri vodeća benda te muzičke
revolucije nazvane grunge. Ali Soundgarden su se menjali sa albuma na album
pokušavavši da privuku veći deo publike na svoju stranu. Ipak ta mešavina Black
Sabbath teškog metal zvuka, punk atmosfera sa izuzetnim vokalnim deonicama jednog
od najboljih pevača tog perioda jednostavno nije bila dovoljno komercijalna za
široke mase. Najkomercijalniji uspeh su doživeli sa singlom Black Hole Sun.
Apokaliptični text i uvrnuti video spot doprineli su da je i danas ta pesma
neizbežan repertoar na skoro svim rock radio i tv stanicama u svetu.
Generalno zvuk King Animal
se ne razlikuje previše od prethodnih albuma Soundgarden. Dominiraju inspirativni
ritmovi Matt Camerona, Kim Thayil i dalje neguje mračne i teške rifove i
predvidljive netipične gitarske solaže, Ben Sheppard na basu se nikada nije
isticao što je i dalje slučaj. Njegov bas je u “pozadini” kao deo ritam sekcije.
Sam album ne pruža previše
nekome ko je odrastao uz Soundgarden. Ima tu svega što smo voleli u njihovoj
muzici ali ništa više. Nema tu ničega novog. Muzika je napredovala od 1996.
kada su oni prestali sa radom.
Hoće li vas ovaj album
vratiti u vreme kada ste voleli ovaj bend, iskreno sumnjam. Hoće li vaši klinci
otkriti Soundgarden i slušati King Animal iznova i iznova kao što smo mi
slušali njihov album Badmotorfinger 1992., takođe sumnjam. 13 pesama preko 50
minuta muzike i ostaje pitanje – da li je moglo bolje?
Za produkciju albuma bio je
zadužen Adam Kasper koji je radio sa Pearl Jam, Foo Fighters i Queens Of The
Stone Age.