31. 12. 2012.

David Coverdale u slavu Jon Lord-a VIDEO

Dosta talentovanih muzičara nas je napustilo u 2012. Od RNB legende Johnny Otis-a, Etta James blues pevačice, Davy Jones iz The Monkees-a, legendarni bubnjar Levon Helm, Adam Yauch iz Beastie Boys-a, disco kraljica Donna Summer, Bee Gees Robin Gib, Ravi Shankar, Mitch Lucker pevač Suicide Silence, i drugi...

16. jula 2012 u popodnevnim satima je preminuo Jon Lord, osnivač Deep Purple i čovek koji je promenio rock muziku svojim Hammond orguljama.
Vrstan muzičar i izuzetan gospodin kako ga opisuju ljudi koji su ga poznavali.

Pomogao je i u stvaranju Whitesnake sa pevačem David Coverdale-om, članom treće postave Deep Purple.

U kratkom video zapisu David Coverdale odaje poštu čoveku koji ga je i doveo u legendarni bend.

David Coverdale: "Podeliću sa vama kao što bih podelio i sa mojom najbližom porodicom, lična sećanja na moj prvi susret sa Jon Lord-om i njegovo strpljenje i izuzetnu toplinu njegove duše. Ova sećanja su mi prva došla kada sam čuo vest o njegovom odlasku.
Moj prvi susret sa Jon-om je kada sam bio predgrupa ranom MK2 Deep Purple(Gillan/Glover period) na Sheffield University. Jon mi je prišao posle nastupa mog benda i pohvalio moje pevanje i diskretno me upitao za broj telefona, u koliko ne uspe sa novim pevačem(Ian Gillan-om). U to vreme sam živeo sa roditeljima i nismo imali telefon, pa sam mu dao moju adresu. Naravno sa novim pevačem su bili više nego uspešni ali to me nije sprečilo da svakom dana proveravam u sandučetu za pismo od Jon-a.
Njegov kompliment je bio veliki podstrek mom samopouzdanju u to vreme, od tog izuzetno dragog čoveka. On je znao kako da vam podigne raspoloženje i često smo imali duge i skupe večere. čak i kada nismo previše jeli, ako znate na šta mislim.
Drugi put smo se sreli u Londonu 1973. na mojoj audiciji za Deep Purple. Bio sam veoma nervozan ali odlučan, poneo sam i flašu viskija sa sobom. Niko od prisutnih nije bio prijatniji od Jon Lorda, znao je kako da izvuče najbolje iz mene. Bez njegovih prijatnih reči i saveta sigurno ne bih bio toliko opušten, hvala mu na tome.
Zadnji primer Lord-ove tople ličnosti je na probi sa Deep Purple za snimanje Burn albuma. Jon je kasnio jer je imao posla u Londonu, tako da Ritchie, Glenn, Paice i ja smo otišli u zamak gde se održavala sesija i počeli sa sviranjem, neverovatna muzika neverovatnih muzičara. Ja sam se šetao i pomalo pio, konjak ili viski jer nisam imao pojma šta treba da radim, to je sve bilo novo za mene. Kasnije sam saznao da je Lord zvao Ritchie-a da sazna kako teče proba, Blackmore mu je odgovorio sve je u redu ali pevača još nismo čuli kako peva. Kada je Jon stigao, on i ja posle nekoliko čaša nekog kvalitetnog alkohola smo ušli u prostor za vežbanje. On iza svog Hammond-a i ja za mikrofonom satima smo svirali bez prestanka, Beatles pesme, jazz, blues i ostali su se pridružili i postao sam član najboljeg benda na svetu Deep Purple.
Sa Jon-om sam bio u dva benda Purple i Whitesnake i velika mi je čast zbog toga.

Ne sumnjam da sa protokom vremena ja i moje kolege ćemo staviti naše razlike po strani i zasvirati zajedno u čast Jon Lord-u.

Za kraj zahvaljujem ti se od sveg srca, nikada te neću zaboraviti i šta si učinio za mene, u mnogim lepim sećanjima ostaćeš zauvek. Jon Douglas Lord salutiram ti."



Ian Gillan za radio Planet Rock:


Ritchie Blackmore i Rick Wakeman za BBC Radio 4:



Poslednji intervju Jon Lord-a, o izdanju Concerto For Group and Orchestra za BBC Radio 4:



Na pitanje koja pesma najbolje opisuje Jon Lord-a, Ritchie Blackmore je rekao "Hush"



Jon Lord, David Coverdale i Deep Purple na čuvenom California Jam 1974

Нема коментара:

Постави коментар