10. 5. 2015.

We Are The Ocean - Ark #recenzija

BMG Rights
2015

Za razliku od drugih bendova nove britanske rock scene WeAre The Ocean ne prave kompromise zbog kojih će kasnije zažaliti. Njima je kvalitet najvažniji a to ipak ne znači da su njihove pesme ograničene na mali broj slušalaca. Jedan od najvećih hitova ove godine je “Ark” naslovna numera ovog albuma, alternativni rock ali na jedinstven način. Pre svega hrabar ali i kompleksan, najvažniji album njihove karijere.

Muzika koju sviraju We Are The Ocean nije preterano teška za prosečnog slušaoca alt.rock-a. Ali nije ni previše predvidljiva. Prethodni album ‘Maybe Today, Maybe Tomorrow’ je bio prekretnica njihove karijere ali tek posle nekog vremena smo shvatili da je u pitanju remek delo modernog britanskog rock-a. Sa novim ‘Ark’ ide korak dalje. Snimljen praktično uživo u Middle Farm Studios predstavlja bend u nešto kompleksnijem izdanju. Uz orgulje i gudače dobija se neka fuzija modernog i retro zvuka.
Album je uslovno podeljan na tri dela novi tj. progresivni, retro i klasični (We Are The Ocean zvuk).
Osnova ovog albuma se orkestrirane numere u kojima su uključeni i muzičari koji inače nisu deo benda. “Ark” naslovna numera je bila najavni singl, za kratko vreme postaje najveći hit svih radio stanica u Britaniji. Novi zvuk benda sa mnogo ozbiljnijom muzičkom podlogom nego što smo na to navikli. Ipak ta kompleksnost je bila baš ono što je publika tražila u učmalom svetu muzike koja ponavlja iste fraze od singla do singla. Liam Cromby je postao pravi frontmen, pevač koji je svoj vokal doveo do perfekcije. Ono što je primetno na “Ark” je to da se pesma neprestano nadograđuje kao da nema kraja. Taj progresivniji način komponovanja je upotrebljen i za "Holy Fire" – mirnija nego "Ark", sa više emocija, jedna od pesama od kojih se ježite kada je iznova čujete. Moglo bi se reći najbolja na albumu. “Do It Together” je besna, buntovna ali produkcijski u istom pravcu kao i prethodne dve opisane. Poslednja na albumu "Remember To Remember Them" najduža od svih dvanaest ali dobar pokazatelj koliko je ovaj bend napredovao u umetničkom smislu.
Zanimljiv je retro deo 'Ark' albuma, naime nekoliko pesama su neočekivano u garage/noise rock-u i dosta podsećaju na rani Queens Of The Stone Age ili Eagles Of Death Metal. Počinju sa noise  "I Wanna Be", nastavljaju sa "Good For You" gde impresivno mešaju funk i rock. "Shere Khan" ima fantastičan refren. Dok je na "The Midnight Law" primetan pad u kvalitetu.
Treći deo ovog albuma bi bio klasični We Are The Ocean alternative rock zvuk. “There's Nothing Wrong” se izdvaja zbog svoje jednostavnosti, lagana rock numera, običnog refrena a ipak ostaje u ušima već posle prvog slušanja. Rock balada “Hope You're Well” ljubavne tematike ima dosta snage da se izbori sa ostatkom albuma i ostane upamćena, najviše je zaslužan predivan vokal Liam Cromby-ja. “Wild”je klasična We Are The Ocean numera kao i veoma emotivna akustična Letter To Michael.

'Ark' je album koji mora iznova da se preslušava. Novi pravac u kome idu je previše snažan i baca senku na ostatak materijala. Energičan, ozbiljan, možda i nedovoljno komercijalan. We Are The Ocean ostaju kao bend na koji može da se računa za ozbiljnu rock svirku, a to je ono što nam danas najviše treba!