30. 11. 2013.

Goblini - Roba Sa Greškom #recenzija

Nekoliko važnih događaja za Punk se desilo u 2013: Lindberg se vratio u Pennywise, Bad Religion objavili ’True North’, Fat Mike posvetio album Tony Sly-u... i vratili su se Goblini.
Roba Sa Greškom“ četvrti album, posle skoro 15 godina pauze više je bio neophodnost i potreba za učmalu muzičku scenu u zemlji koja polako ali sigurno propada. Dok neki mlađi izvođači u svojim pesmama opisuju svoje facebook profile Goblini se obračunavaju sa svim problemima koji nas okružuju.
Album otvara „Evropo“ direktno i konkretno, o zemlji u kojoj smo živeli i zemljama u kojima sada živimo i cilju kome težimo. „Kupi me ja sam roba s greškom“ stih sledeće pesme, nešto sporije od uvodne, jasno govori o sve većoj otuđenosti koja je zavladala među ljudima. Prvi singl „Deca iz komšiluka“ više dođe kao upozorenje da se ništa nije promenilo. „Splet Okolnosti“ kreće mirno ali prerasta u jednu od najagresivnijih i najprovokativnijih na čitavom izdanju. „Jedan Na Jedan“, „Pozdrav Suncu“, „Maligan“ su pesme koje mogu da se opišu kao konkretan Goblini stil, brze i žestoke. „047“ pomalo podseća na „Ne Trebam Nikome“ (Re-Contra) i jedina je mirna, spora na albumu. „Pod Ledom“ ima jedan od onih refrena koji će sigurno biti popularni među publikom na koncertima. „Pečenje I Rakije“ opisuje trenutno stanje nacije, kandidat za drugi singl ako ništa drugo barem da podigne koju obrvu jer niko ne voli kada mu istinu saspeš u lice a istina o zemlji u kojoj živimo nije poželjna. Lagana i ozbiljna „Binarni Svet“ zatvara disk.

Tekstualno ovo je svakako najbolji album Goblina, svaka reč je na svom mestu a svaka pesma nosi određenu poruku. Stihovi nisu tu da prenesu sliku vremena u kom živimo nego se bave problemima kojih je mnogo i teško ih je sve nabrojati. Muzički - album je drugačiji od prethodnog ’Re-Contra’ koji je bio smisleniji i upeglaniji. ’Roba Sa Greškom’ je buntovan ali ne i bučan album.

Ako se pogleda svetska punk scena i albumi koji su se pojavili tokom ove godine, bez obzira da li su u pitanju mladi bendovi ili legende, teško je naći ovako kompletan i dobar album. ’Roba Sa Greškom’ neće promeniti svet, na žalost ni svest onih koji su poslužili kao inspiracija ali je svakako jedan od najvažnijih izdanja koje se pojavilo posle mnogo dugo vremena.

mikerecenzije je blog posvećen inostranoj muzici i ne bavi se domaćim izvođačima ali napravio sam izuzetak samo jer je u pitanju moj omiljeni bend. Zahvalnošću izdavača Long Play i bendu Goblini imao sam čast da preslušam 'Robu Sa Greškom'.