31. 8. 2013.

RDGLDGRN - RDGLDGRN #recenzija

Fairfax Recordings
2013

Nema ništa bolje nego kada pustite nečiji album po prvi put, bez nekih preteranih očekivanja a onda vas mnogo dobre muzike „oduva“! RDGLDGRN su tri momka iz okoline Washington-a koji su se pojavili u gomili muzičkih časopisa samo zbog činjenice da im je Dave Grohl svirao bubnjeve. Sada će se pričati o njima kao o jednom od najboljih i najoriginalnijih bendova popularne muzike.

Prvenstveno se o njima govorilo kao o hip hop bendu, što oni donekle i jesu ali iza njih su živi instrumenti i nema nikakvih mašina. Njihova muzika podseća na rane Red Hot Chili Peppers, Beastie Boys sa ’Ill Communication’, na Outcast, na Aloe Black-a a ipak RDGLDGRN su izuzetno originalan bend. Definitivno ima nekog New York art osećaja u njihovim pesmama. Moglo bi i da se kaže da ima po malo i modernog brit pop-a ali se sakako čini da RDGLDGRN više pripadaju londonskoj rap sceni koja se nikada nije ograničavala u muzičkom smislu i uvek donosila izvođače koje mogu da slušaju i oni kojima rap ništa ne znači.
Prvi singl „Million Fans“ uopšte ne predstavlja album u pravom svetlu jer je jedina u kojoj je hip hop u prvom planu ali u sklopu albuma ona nikako ne odskače od ostalih. „I Love Lamp“ otvara disk u odličnom pop maniru sa vokalom i predivnom gitarom, pesma uz koju može i da se pleše! „Lootin In London“ drugi singl je još jedna od rap numera ali sa pevljivim refrenom u kom je gostovala Angel Haze. Da mi je neko pustio „Bang Bang“ i rekao da je novi singl Arctic Monkeys-a poverovao bih samo dok ne krene pevanje, odlična vesela pesma. „Hey O“ je definitivno moj odabir za hit godine.

RDGLDGRN su predstavnici Indie Go-Go muzičkog pravca, karakterističnog za područje Washingtona. Mešavina hip hop vokala, indie rock gitara i Go-Go ritmova koji su proizašli kao pod-žanr funk-a. Godinama je sam pravac bio zapostavljen ali sada se RDGLDGRN javljaju kao suvereni vladari ove muzike na svetskoj sceni.