11. 8. 2014.

DBAU - Doctor Red #recenzija

DBAU
2014

DBAU su nešto drugačije u muzici na ovim prostorima oni tužnu sliku realnosti pretapaju u vesele, energične numere koje kao da daju nadu u bolje sutra. Ljudima kojima se obraćaju kao da žele da dokažu žive u iluziji da će nekada ovde (tamo) biti bolje, naravno da neće, nikada. Dovoljno je preslušati tekstove pesama na novom DBAU albumu ’Doctor Red’ i pametni će shvatiti da smo u većem sranju nego što smo toga svesni.

Prvi singl „System“ inspirisan reagge zvukom opisuje trenutno stanje muzičke industrije, izveštačene veštačke tvorevine u kojoj nema mesta za kvalitet. Mirnija „Bejb“ odaje utisak balade na albumu a mračna atmosfera daje ozbiljnije tonove. Electro rockAj aj aj“ naizgled vesela pesma nastavlja sa pripovedanjem o surovoj realnosti. Etno zvuk orijenta našao se u pesmi „Afganistan“ koja je pretendent za možda i najveći hit ovog izdanja.
Hip Hop inspirisane su „Rđavi Sin“ i „Low budget NYC“. Izdvaja se i fantastična indie/electro/popDemode“ dok zanimljiva i originalna „Zwei Banditen“ vodi ’Doctor Red’ u malo drugačije vode.
Čitav album je kombinacija ozbiljnog i neozbiljnog. Mračna atmosfera pesama je prosvetljena veselim ritmom. Ozbiljnim temama u tekstovima bave se na provokativan i šaljiv način. Svaki od tekstova na ovom disku nosi određenu i jasnu poruku.

Scisors Sister, Electric Six, Kultur Shock, Vrooom, Darkwood Dub su neki od bendova koje ćete prepoznati kao inspiraciju na ovom albumu. DBAU su ipak žanr za sebe i kao skup različitih uticaja daju nešto novo i originalno publici koja je zarobljena i zaboravljena nekih osamdesetih. Treba biti hrabar i snimiti ovakav album koju nema glasne gitare i jeftine rifove već moderni electro pop. Ili je možda bolje DBAU nazvati electro punk!