Columbia
2014
Manic Street Preachers svojim dvanaestim albumom
pokušavaju nešto drugačije. ’Futurology’
je omaž muzici osamdesetih i na momente će vam se činiti kao da slušate Simple
Minds, Alphaville ili Bowie-a iz tog perioda. Same pesme su snimane kada i za
prethodni ’Rewind The Film’ tako da
se čini da je sva kreativnost ovog benda ostala na prošlom albumu koji je
objavljen pre samo devet meseci.
’Futurology’ nije baš tipičan Manics album od starta ste vremeplovom
vraćeni u osamdesete i produkciju koja se više ne koristi, iz dobrih razloga. U
više slučajeva imate klasičan James Deen
Bradfield vokal sa drugačijom muzičkom podlogom nego inače a to baš i nije
nešto mnogo kreativno.
Naslovna
numera, prva na disku, ima tu retro pop
rock liniju i veoma pristojno otvara ovo izdanje. Sledi jedini za sada
singl „Walk Me to the Bridge“ čudna
pesma sa po malo napadnim refrenom, nisam siguran da li mi se pesma dopada ili
je totalna glupost.
’Futurology’ kao da je pravljen za
stariju ekipu, vršnjake članova benda jer od početka do kraja vas prati zvuk
osamdesetih što može da bude veoma iritantno. Koliko je prethodni ’Rewind The Film’ bio nežan ali i gnevan
u podjednakoj meri novi album jednostavno ne doprinosi takvim emocijama. Ima
dosta iznenađenja na ovom izdanju „The
Next Jet to Leave Moscow“ (inspirisana Joy
Division-om) onda duet sa nemačkom glumicom Nina-om Hoss „Europa Geht Durch Mich“. Velška
pevačica Georgia Ruth je preuzela
glavne vokale u „Divine Youth“. Te
tri pesme su na neki način i oslonac ovog albuma, ostatak materijala nema tu
težinu na koju smo navikli kod Manics-a.
Npr.
disko „Sex, Power, Love and Money“
je simpatična pesma ali previše predvidljiva, „Dreaming a City (Hughesovka)“ je instrumental koji deluje kao nešto
što U2 nisu hteli da snime.
Pred
kraj albuma Manics se upuštaju u electro rock, pod uticajem Kraftwerk valjda, „The View from Stow Hill“ je klasična Preachers pop pesma na
koju su nalepljeni elektro aranžmani, poslednja „Mayakovsky“ deluje kao kopija Primal
Scream sa ’Vanishing Point’ albuma koji je objavljen još 1997.
Izuzetno
slab album za Manic Street Preachers,
generalno bez ideje osim napadne produkcije osamdesetih. Žalosno je što su
kritike na ovo izdanje više nego pozitivne čak ga nazivaju remek delom tzv rock
novinari koji su uvek spremni da popljuju sve što je novo ali hvale što je
reciklaža prošlosti.
Нема коментара:
Постави коментар