9. 7. 2014.

Judas Priest - Redeemer of Souls #recenzija

Columbia
2014

JudasPriest su već četrdeset godina na sceni a ’Redeemer of Souls’ je njihov sedamnaesti album. Svakako ovo nije njihovo najbolje ostvarenje u karijeri to niko nije ni očekivao ali nije ni loše izdanje. Ono što je neizvesno je da je ovo možda i njihov poslednji album jer nejasni planovi njihove penzije najavljene još pre tri godine ostavljaju nas u zabludi šta će biti sa Judas Priest.

’Redeemer of Souls’ neće biti previše značajan album za fanove Priest-a ali je svakako bolji od prethodnog ’Nostradamus’ zasluge nosi novi i najmlađi član, gitarista Richie Faulkner.
U teškom, pravom metal stilu album otvara mračna „Dragonaut“, snažni rifovi nastavlju da dominiraju i na sledećoj, naslovnoj „Redeemer of Souls“. Ono što se provlači kroz čitav album je glas Rob Halford-a koji više nije toliko jak kao nekada, što je razumljivo jer čovek ima 63 godine. Za svaku pohvalu je da nisu požurili da takve nedostatke popravljaju u Pro Tools (kao npr. Black Sabbath, Led Zeppelin).
Epska „Halls of Valhalla“ najduža na ’Redeemer of Souls’ sigurno je pesma koja je vrhunac ovog diska i svakako će biti hit među fanovima. „Sword of Damocles“ i „March of the Damned“ su pesme koje predstavljaju Priest u pravom svetlu titule metal bogova.
Nastavak albuma je u retro stilu za fanove ranijeg perioda benda iz Birmingema, izdvajaju se „Hell and Back“ sporija sa galopirajućim ritmom i „Crossfire“ kojom dominira heavy blues stil. „Cold Blooded“ ima komercijalni power zvuk iz osamdesetih. Nekoliko nešto slabijih pesama upotpunjuju vreme na jednom od najdužih Priest albuma, preko 60 minuta, do poslednje „Beginning of the End“ mirne i nežne balade koja je najveće i najprijatnije iznenađenje na novom ostvarenju Judas Priest.

Ovo je dobar album koji vredi preslušati, ima odličnih rifova, fantastičnih solaža. Najvažnije je da ima pesama koje prijaju i koje predstavljaju Judas Priest zvuk onako kako smo navikli. Ovaj disk neće dobiti Gremi nagradu niti će ga muzički novinari dizati u nebesa ali ipak ga i dalje vredi preslušati!