16. 2. 2013.

Sound City (recenzija filma)

Directed by Dave Grohl

Produced by:
Dave Grohl
James A. Rota
John Ramsay

2013


Režiserski debi Dave Grohl-a, film o studiju Sound City iz Los Angelesa pokušava da objasni kuda ide muzički biznis i koliko se rock and roll menja sa napretkom tehnike. Sound City na žalost više ne postoji. Na vest o zatvaranju ovog legendarnom mesta Grohl je reagovao napravivši film i album posvete jer da nije bilo Sound City-a i audio Neve konzole(za snimanje) nebi bilo ni Dave Grohl-a - kaže sam autor u jednom delu filma.



Film se podjednako bavi ljudima koji su ga stvorili, koji su bili deo njega i muzičarima kojima je promenio karijere. Tom Petty je dosta albuma snimio u City-ju i bio mu veran do kraja kao i Neil Young, punk bend FEAR, Fleetwood Mac, Rick Springfield, Dio, Tool, Nine Inch Nails, Metallica... Mnogi su snimali u City-ju. Jedan od najznačajnijih albuma današnjice je produkt City-ja - Nirvanin ’Nevermind’.
Zašto su albumi zvučali neverovatno dobro ako ih snimite u Sound City-ju - zbog Neve konzole za snimanje napravljene specijalno za Sound City ili zbog prostora koji je pre služio kao radionica? Zvuk je uvek bio izuzetno prirodan kada se snimi u City-ju. Svi se slažu da prostor baš i nije proporcionalno adekvatan za snimanje zvuka ali ipak istorija rock muzike je kreirana albumima snimljenim tamo.
U filmu možete da se upoznate sa originalnim vlasnicima studija, njihovom naporu da izgrade posao od koga mogu da žive ali i da budu poštovani od svojih mušterija. Ljudi koji su počeli svoje karijere u City-ju danas su poznata ime u muzici, npr. Nick Raskulinecz je počeo kao potrčko, a danas je jedan od najboljih producenata u rock/metal žanru.
Priča prati i loše vreme za Sound City, osamdesete, kada su se elektronika i sintisajzeri masovno koristili u stvaranju popularne muzike. U to vreme malo njih je bilo zainteresovano za analogno snimanje albuma. 1991. članovi Nirvane su odabrali Sound City za snimanje svog drugog albuma. Grohl se seća da baš i nije bio impresioniran studijom kada su stigli. Glavna prostorija za snimanje i Neve konzola su kreirali neverovatan bubanj na „Smells Like Teen Spirit“ – objašnjava Grohl.
Film se bavi i muzikom danas kada se sve radi na kompjuteru i bendovima više ne trebaju prostorije za snimanje. Zavšni deo dokumentarca je sa snimanja albuma posvete u studiju 606 Dave Grohl-a na Neve konzoli koja je sada u njegovom vlasništvu.



Jedna od najsmešnijih scena u filmu je kada Grohl intervjuiše kreatora konzole Ruperta Neve-a, koji je sada već u poznim godinama i objašnjava specifikacije svog izuma. Grohl koji ne razume tehnički deo priče suzdržava se da ne prsne u smeh. Vrhunac filma je snimanje pesme „Cut Me Some Slack“ sa Sir Paul McCartney-em kada pred kamerama velikani današnjeg rocka Grohl, Novoselic i producent Butch Vig postaju klinci u prisustvu svog idola.

Ovaj film je sada važan dokument za istoriju popularne muzike, ’prilagodi se ili umri a ostani dosledan sebi’ bi mogla da bude i poruka ali nije: poruka je da je muzika vanvremenska ako je stvarate iz duše a ne samo zbog para!

Нема коментара:

Постави коментар