14. 9. 2016.

Bastille - Wild World #recenzija

Virgin EMI
2016

Šta reći o Bastille? Bend koji se pojavio niotkuda i pokorio svet. Sa prvim albumom uspešnim u toj meri kao što je bio 'Bad Blood' šta očekivati od drugog? 'Wild World' je po svakoj meri bolji, drugačiji i originalniji. Svaka od pesama je malo remek delo uz koje možete da plešete, da se smejete i plačete. Sam zvuk je dosta unapređen u odnosu na debi a produkcija je prefektna.

Zanimljivo je kako su pesme raspoređene, svaka razvija drugačije emocije. "Good Grief" koja je veoma ritmična otvara disk, sledi "The Currents" koja ima ozbiljnije tonove a onda ogoljena balada "An Act of Kindness" i tako je tokom celog 'Wild World'. Kao da ne dozvoljavaju da se opustite. Po rečima frontmena i autora Dan Smith-a neke pesme zvuče veselo ali su tekstovi uglavnom depresivni. Zaniljivo je što nas kroz izdanje vode naracije, preuzete iz starih filmova, koje kao da su podeljene po poglavljima. Muzički, ovo je nadasve interesantan album jer se žanrovi prepliću u svakoj numeri i stvaraju taj neodoljivi Bastille zvuk.
Teško je neku od pesama ne spomenuti jer je svaka posebna na svoj način: "Warmth" se oslanja na indie rock, "Power" bi mogla, uz drugačiji aranžman, da bude i Arctic Monkeys hit, ili "Two Evils" koja je jeziva ali i predivna u isto vreme.
"Send Them Off!" je posebna, veoma posebna, odličan primer koliko je ovaj bend napredovao za samo tri godine (lični favorit sa ove ploče!). Energična "Lethargy" se upliće i u reggae na malo drugačiji način nego što je to očekivano od Bastille. Dok sa "Blame" idu u pravcu sličnom Coldplay "Fake It" je savršena electropop kakvu će Coldplay da iskopiraju za svoj sledeći album.
"Snakes" je prava moderna pop numera a "Winter of Our Youth" je predivna balada...
Standardno izdanje albuma se ovde završava ali produženo (Complete Edition) ima još pet pesama. Kvalitet i kontinuitet tu malo opada. "Way Beyond" nastavlja u dobrom ritmu, "Oil On Water" malo opušta atmosferu ispred vesele "Campus", "Shame" ima veoma dobar refren...

Još jedan uspeh za Bastille! 'Wild World' je svakako izdanje koje morate preslušati čak i ako niste njihov fan. Nestvarno je sa koliko pažnje i predanosti je snimljen ovaj album. Da ovako mlad bend ponudi ovako moderan i originalan materijal koji je namenjen široj publici to je stvarno nestvarno.