21. 7. 2013.

Palms - Palms #recenzija

Ipecac Records
2013

Palms je kolaboracija između nekadašnjih članova benda Isis (sa čijim radom nisam upoznat) i pevača Deftones - Chino Moreno-a (sa čijim sa radom i previše dobro upoznat). Istoimeni album Palms-a donosi nešto drugačije od trenutnih trendova u metal muzici ali ovo nije metal album. Mešavina alternativnog rock-a sa ne previše teškim rifovima i sa dosta instrumentalizacije.

Ovo je album koji treba slušati, pažljivo, iznova i iznova. Kompleksnost ideja realizovanih u kompozicije sa dosta smislenim aranžmanima prosto vas teraju da se udubite u ovaj zvuk. Psihodelični (uzeti sa rezervom) momenti samo doprinose originalnosti i podsećaju na radove Trent Reznor-a.
Kada bih rekao da bi ljubitelji Sonic Youth-a trebalo da preslušaju ovo izdanje možda bih i lagao ali na momente Palms deluju kao njihovi savremenici. Karakterističan glas i način pevanja Chino Moreno-a svakoj od pesama daje specifičnu atmosferu i deluje kao da je instrument za sebe a ne kao frontmen benda. Teško je reći za Palms da je remek delo jer za tako nešto bi ga trebalo uporediti sa drugim albumima iz istog žanra. Problem je što su Chino Moreno i momci iz Isis stvorili nešto novo, nešto originalno, zanimljivo ali i teško...

Samo šest pesama u 45 minuta, od kojih je najkraća 5:44 a najduža 10 minuta. Članovi benda su potpisani i kao kompletni autori i producenti materijala. Svakako će biti zanimljivo čuti Palms uživo jer je koncertna promocija u toku. Nadam se da će ovaj projekat dobiti i svoj nastavak u narednim godinama jer bi bila prevelika šteta da se nešto ovako interesantno zaustavi na samo jednom albumu.