Reprise Records
2012
Iskreno,
i jedan album Green Day je previše,
kamoli tri.
Punk
Rockeri iz East Bay, Califonia, osnovani su još 1987. Billie Joe Armstrong,
Mike Dirnt, Tré Cool su i danas članovi benda.
Bend
je u početku bio deo 924 Gilman Street
scene, ali su kasnije proterani sa iste uz Offspring i AFI. Razlog je
potpisivanje sa velikim izdavačima.
Od
starta su Green Day svoj zvuk zasnivali na uzoru bendova The Clash i Stiff
Little Fingers. Poznavaocima punk muzike je poznato da su The Clash izdali
trostruki album ‘Sandinista’, te su tako i Green Day došli na ideju za svoj
trostruki poduhvat. The Clash je svoja tri albuma prodavao po ceni jednog što
kod Green Day nije slučaj.
Ovo
što Billy Joe i ekipa sviraju na ¡Uno!, ¡Dos! i ¡Tré! teško može da se nazove
punk, jednostavne pesme na dva akorda uz isti ritam sa patetičnim tekstovima
čija inspiracija je uglavnom ljubav.
Za
razliku od American Idiot albuma gde
je bend ponudio raznovrsnost u pesmama ili 21st
Century Breakdown koji je više rock album, ova tri albuma su jednostavno
ponavljanja istih rifova iz pesme u pesmu i tako tri puta po 40 minuta.
Muzički, bend je ponovio repertoar koji je ponudio na projektu Foxboro Hot Tubs, drugi bend članova
Green Day gde su se bavili garažnim i rockabilly zvukom sa početka
sedamdesetih.
Izdavanje
albuma je obeležio incident na festivalu u Americi kada su organizatori
skratili set Green Day-a zbog r’n’b zvezde Usher, pa je Billy Joel Armstrong
izvređao sve prisutne i Justin Bieber-a i polomio gitaru. Po rečima Matt Soruma
nekadašnjeg bubnjara The Cult i Guns N’Roses: “Billy je po prvi put u životu
uradio nešto kao pravi panker, šteta što se izvinjavao nakon toga.” Posle
incidenta pevač se prijavio na kliniku za odvikavanje zavisnosti od narkotika.
¡Uno!
Prvi
od tri albuma otvara "Nuclear
Family” i čini vam se da ste pustili remaster nekog albuma Sham 69. Green Day su uvek voleli da
preuzimaju ideje od svojih uzora, ponajviše od Stiff Little Fingers, dosta od
The Clash. Za pesmu koja otvara album, da zapravo i nije loša. "Stay the Night" nastavlja
u sličnom maniru kao i prva pesma. Pesma broj 3 “Carpe Diem” pop punk se probija u prvi plan. Retro pesma, retro
solaža, brejk pred kraj, pevljivi refren, sve je tu. Treći singl sa albuma ¡Uno!
“Let Yourself Go” i dalje je na isti
fazon: gitara u prvom planu, glasni
bubanj, malo dranja u refrenu, pokušaj solaže, nije lako biti muzičar sigurno
misli Billy Joe Armstrong.
“Kill The DJ”, drugi je objavljeni singl
sa albuma koji je debitovao na drugo mesto Billboardove liste albuma u Americi.
Da su Green Day su karijeru izgradili na prva dva albuma The Clash, jesu, ali da
odu toliko daleko da ukradu “Guns Of
Brixton” sa čuvenog ‘London Calling’
albuma, to je previše nisko čak i za korporativni punk bend kakav su oni. Ako
vam smetaju psovke u ovoj pesmi, bend je uredno snimio i čistu verziju bez
istih, za potrebe MTV-a i radio stanica u Americi. “Fell For You” nastavlja dalje ovaj retro album po istom šablonu kao
i ostatak pesama za popunjavanje minutaže između dva singla. Ljutita “Loss of Control” - pa valjda smo punk
bend; u sporijem ritmu “Troublemaker”,
"Angel Blue” - ovaj album je
kao film Groundhogs Day, sa svakom pesmom počinjemo iznova.
“Sweet 16” - jer punk i služi da četrdesetogodišnjaci pevaju o
svojim ljubavima kada su imali 16 godina. “Rusty James”
predposlednja na albumu, dokaz da ipak 90 posto albuma možete da napravitena
isti kalup i da vas Rolling Stone proglasi za najbolji rock album godine. Prvi
singl sa albuma, “Oh Love” rock
baladica podseća na pesme sa prethodna dva albuma benda. Generalno ¡Uno! Je za
40 minuta muzike kompilacija pesama koje je bend slušao kada su bili mladi
punkeri i nosili razbarušene kose, crvene kravate na crne košulje i pravili
face dok sviraju, što ne rade i dvadeset i nešto godina kasnije, zapravo...
¡Dos!
"See You Tonight" kratki akustični
intro ispred “Fuck Time” rokabili
uticaji sa ¡Uno! i ovde dominiraju. "Stop
When the Red Lights Flash" energičnija rock pesma. "Lazy Bones" uz mirniji uvod
nastavlja u rock zvuk započet prethodnom pesmom. Kao i ¡Uno! kontinuitet pesama
je jednoličan. "Wild One"
ljubavna, sporiji ritam...
“Makeout Party" podseća na
“American Idiot”. Prvi i jedini singl sa najslabijeg od tri albuma je “Stray Heart”. Ako ste čuli “Stray
Heart” čuli ste čitav ¡Dos!. Sve pesme su na isti način smišljene, odsvirane,
producirane. “Ashley” ljutita punk
stvar, "Baby Eyes", "Lady Cobra", na izvestan način
pesme sa ¡Dos! podsećaju na razblaženu verziju Exploited hitova od pre dvadeset
i više godina.
Rege
punk u kombinaciji sa rap-om i elektro zvukovima na "Nightlife" - ipak The Clash su to radili mnogo bolje. "Wow! That's Loud" rock punk
ili punk rock, izaberite sami. Poslednja od trinaest pesama je posvećena Amy
Winehouse i zove se naravno “Amy”.
¡Dos!
je energičniji od ¡Uno! sa više pesama za popunavanje praznine i opravdavanje
trostrukog izdanja. Skoro svi kritičari su ga ocenili kao najlošiji.
¡Tré!
Balada
"Brutal Love" uz duvačku
sekciju zvuči kao pop hit sa početka šezdesetih godina prošlog veka. Druga
"Missing You" u šablonu
koji je i osnova sva tri albuma Green Day - retro stil sa početka sedamdesetih
u ranim danima punka.
"8th Avenue Serenade" je: nastavljamo
dalje ne menjamo ništa. Akustična gitara, ljubavna "Drama Queen". Drugi singl sa albuma pesma "X-Kid" ima originalan video spot...
ali nema iznenađenja na ovom albumu. "Sex,
Drugs & Violence" je otpevao Mike Dirnt basista. "A Little Boy
Named Train", “Amanda” -
trominutne pesme, kako više opisati kreativnu jednoličnost ovog benda?
"Walk Away"
podseća na “21st
Century Breakdown”. Najduža pesma na sva tri albuma "Dirty Rotten Bastards" u preko
6 minuta ne uspeva da podigne izuzetno niske standarde ovog albuma. Deluje kao
da je pesma spojena iz više kraćih. "99 Revolutions" pred sam
kraj albuma i prvi singl "The Forgotten" za koju je kreativno upotrebljen čak i
klavir i balada koja zatvara ¡Tré! posle nešto više od 45 minuta muzike
ostavlja “gorki ukus u ušima”.
Нема коментара:
Постави коментар