29. 6. 2014.

Mongol Horde - Mongol Horde #recenzija

Xtra Mile Recordings
2014

Frank Turner je tokom godina postao velika rock zvezda. Njegovi hitovi su redovan repertoar radio stanica ali sam Turner je veoma omražen od dobrog dela muzičke javnosti u rodnoj Engleskoj, pre svega što od punk početaka njegova karijera je otišla u iritantne pop vode. Drugi razlog je što je sin jednog od najbogatijih biznismena u svojoj zemlji a ipak se u svojim tekstovima bavio socijalnom pravdom i generalno delovao kao predstavnik radničke klase. Ono što većina ne zna je da je Turner krvavo radio da stekne status koji ima danas, odavno priznat od svojih punk kolega bio je deo nekih turneja o kojima drugi samo sanjaju. Mongol Horde je njegov povratak korenima i hardcore-u.

„Mi smo Mongol Horde i sviramo džez“ tako je Turner započeo prvi nastup ovog benda pre nekoliko godina onda su svi ostali zapanjeni! Neke od pesama na njihovom prvom, istoimenom albumu su nastale mnogo pre ideje za ovu ploču, jedna od njih je „Make Way“ kojom otvaraju album i koncerte, neka od najbržih, najsurovijih hardcore/punk numera koju ćete čuti. Uz Turner-a u bendu su njegov nerođeni brat, bubnjar Ben Dawson sa kojim je počeo karijeru u Million Dead pre nekih dvadeset godina, na gitari je Matt Nasir multiinstrumentalista koji je član Turnerovog pratećeg benda The Sleeping Souls.
Na albumu se smenjuju hardcore, punk, post-hardcore svi srodni žanrovi. Najopuštenija je power-popStillborn Unicorn“ koja bi uz kulturniji tekst i nešto drugačiju produkciju mogla da se nađe i na Turnerovom solo albumu, ova pesma bi mogla da bude i vrhunac ovog izuzetnog izdanja. Prvi singl je „Blistering Blue Barnacles“ koja podseća na materijal njihovog prethodnog benda, slične atmosfere je i „Staff To Refund Counter“. Veći deo materijala je hardcore bez presedana: „Weighed and Found Wanting“, „Tapeworm Uprising“, „Casual Threats From Weekend Hardmen“ i iznenađujuće žestoke „Your Problem“ i „Hey Judas“.
Veoma poučna je „WinkyFace: The Mark of a Moron“ u kojoj je Turner poslao poruku svima vama koji umesto reči koristite razne smajlije za komunikaciju. Nešto opuštenije deluje „Weak Handshake“ bez previše vrištanja Turnera i sa mirnijim gitarama Nasir-a.

Ovo je album koji morate da preslušate da biste poverovali koliko je dobar. Turnerov povratak u hardcore bi neki ocenili kao propast karijere popularnog pevača ali ovo je samo još jedan trijumf u njegovoj blistavoj karijeri.